Sunday, February 6, 2011

hari ini dalam sejarah....

ahahahah....actualy not today la....yesterday....5 Feb 2011..tapi disebabkan semalam damn tired tak sempat nk bwt papepun...ahahahah...even lance pun xbukak...tah pape ntah....t mate dah sakit baru la kelam kabut nk jage betol2...

okey berbalik kepada topik asal...just nk mengabadikan hari bersejarah dalam blog ni..huhuh

5 Feb 2011..
fes tym jumpe family aki (sape aki?...ahahahah...google sendri..huhu)....after 6 years kitorang dah kawan...before this ade la jumpe makcik2 and pakcik2 die sb diorang dok cni je...tapi ngan mak ngan ayah aki xpenah la..semalam baru first tym face to face..huhuhu...

to be honest..agak cuak gk la nk jumpe...yela...ni sepatah haram xtau nk cakap kelantan ni nk jumpe cam ne kan...hahahahah...tapi disebabkan keje bertimbun kecuakan kan tu hilang la sekejap...(another bad thing to be auditor...huhuhu...)

okey...di pagi yang bersejarah bermula dgn xberapa nk besh...ahahhah...seperti biasa..aku sentiasa lambat...nk kate bgun lambat tu tak la tapi stil aku lambat gk..igt nk iron baju malm tu tapi xsempat nk iron...tdo pun pkol 5 kot...xlarat dah nk iron baju...pagi tu baru kelam kabut nk pk nk pkai pe..nk cri tudung g...kelam kabut g iron..last2....pe g....aki muncung sekaki dah...ahahahaahha...sebek power aku kuat g nk pujuk aki....ahahahhahhah....

sebenarnye tak la lambat sgt ...still before 8am..so before kitorang gerak g pahang drop lini kat ktm mid valey..sb lini xmau folow....die nk balik ukm..lepas drop lini kitorang gerak g gombak nk masuk highway karak....huhuhu...first time kot lalu citu....mybe pernah kot before ni tapi xde ingta sb xdrive sendri...dulu2 dok belakang (...tido...)abah drive sorang...sedar2 dah sampai...ahahahha....

alhamdulilah okey gk la sbb xbyk kete..so xde la bahaya sgt ..nk pecut pun xtkot sgt....kitorang sampai agak awal gk la...less than 2 hours dah sampai exit chenor...klo xsalah exit ni after temerloh..da sampai bandar pusat jengka, kitorang g umah family2 aki stay...kat taman desa jaya 2 klo xsilap....

sampai2...errrrrrrrrrr...ahahahahahh.....segan derrr....ahahhaahahh...ramai kot...ade bape family pun aku xsure...yang pasti lebih 5 la....hahahahha...ape g...menjadi perhatian la...ahahahha...
mmg sangat kekok la....ahahhahahahaha...tym tu umi aka mak aki xde g ..tengah mandi kot....tapi ade sorang makcik ni...(igt makcik aki..rupe2 nye nenek sedara aki..hahhaahah) layan aku..bek btol..pastu mek (nenek aki..) pulak layan aku....mek cakap2..tapi aku xberapa nk paham....ahahahahahahahahhahhahahahahahaha...pastu umi plak dok sebelah teman aku...bek btol umi...walau pun aku kereh cam batu...umi ngan mek still dok sebelah teman aku...huhhuh..terharu...

aku sampai homestay tu around 10..diorang plan k gerak rumah pengantin aroung 12...emmm mmg kereh la aku kat citu 2 jam....nk smbang xreti...nk dengar dorang menyembang pun aku xpaham...ahahahhahahahaha...
last2 aku senyum je...
(senyum....xperlu kata apa-apa)....hhahahahhahaha

overall mmg besh..family aki sangat welcoming....sangat friendly....walaupun aku ni tah pape...nk nyembang pun xreti...orang tanya pun xpaham pe....diorang still layan aku....waaaaaa sangat terharu.....mek sangat beriya2 ajak aku g kelantan....ahahahah..aku xreti n jawab pe....huhuh...

okey..lastly..before nk balik aku salam mek dgn umi...mmg terkejut sgt....ttb mek ngan umi bagi duit ..wah!!..mmg terkejut...pelik pun ade gk....aku datang xbwak pape pun...diorng plak bagi duit kat aku....rase cam errrrrrrrrr....pastu aku gtau aki..

faz : "aki....tadi faz salam, umi ngan mek bagi duit...faz terkejut"...
aki : "..tu cam adat..."
faz : ".ooooooooooooo....baru faz tau..hahhahaha"
aki : "..tu kire cam tanda dah berkenan la tu...."
faz : "..em?!..(...dalam hati.....YEAH!!!!!........hahaahahahha)

yang paling aku suke....tgk diorang pun hubungan kekeluargaan yang sgt rapat...even sedara jauh pun diorang sangat rapat....sengat mengenali...sangat bek..yang muda sgt hormat yang lebih tua.....waaaaaaaaaaaaa...aku sangat kagumm...susah nk jumpa dalam family/sedara2 aku...sgt excited to be part of the family...hehehhe...tak malu....ahahahaha..

part yg paling ske..family aki ade satu budaya bile salam diorang akan lage hidung...even laki dengan laki..hehehe..sangat sweet kan....klo pmpuan diorang akan kis pipi...bukan cam kite slalu lage je kan...ni dorang mmg kiss...cam sgt swit.. =))

okey..end of story..hehhe.. sampai rumah tido dalam bahgia selama 12 jam....ahahahhaa...

No comments:

Post a Comment