Sunday, January 9, 2011

aku masih ingat...

salam....

uit!...ahahahhahahah....cam tak puas jer....rase nk membebel g....ahahhahahahah....tapi ni episode lain plak...sambungan bahagian kedua plak...huhuhu...

pagi tadi....tym drive....dari kl ke kk.....cam besh jer layan pemandangan hijau kat highway plus tu...sejuk je mata memandang....subhanallah...hebat betol ciptaan Allah....layan lagi......pastu tetiba terdetik rase kat hati aku...ahahahha...cam besh....huhu...ttb aku tersedar akan hakikat yang sangat pasti...

aku dah lame xbalik rumah....last tym aku balik kampung bulan 11....tym study leave....dah sebulan lebih gak la aku xbalik....ade gak rase nk balik sebelum2 ni tapi cam ade je mende yang xdapat dielakkan...tiap2 mgu ade membe tunang/kawen.....cam musim kawen/tunang plak skrang ni.....musykil aku sume orang tunang serentak...ahahahhahahaha.....dah sampai jodoh....huhuhu....

sedang syok aku layan kehijauan alam....aku terusik dengan kenyataan yang hari ni dah masuk tahun baru lagi....2011..meaning...this year mak akan pencen...since besday mak pun bulan 1, tinggal bape hari je la mak akan menamatkan karier yang telah dilaksanakan lebih 20 tahun tu....mesti agak touching nnt.....at the same time..aku tersedar yang mak ngan abah dah makin meningkat usia..makin tua...walaupun sukar kita nak menerima hakikat ni...tapi kita kene akui suatu hari nanti mereka akan meninggalkan kite jugak....tapi..aku semacam xsedar hakikat tersebut....aku jarang balik kampung...jumpe dengan mak ngan abah....jarang spend mase dengan diorang....

aku rase...baik aku berubah sekarang....baik aku sedar sekarang...sebelum terlambat....sebelum diorang pergi......sebelum aku menyesal....sementara diorang ade kenapa aku tak gune sebaik mungkin mase yang ade dengan mereka..jumpe mereka....berbakti kpd mereka....walaupun aku dah besar panjang...dah bole hidup sendri...tapi aku xde buat pape pun tok mereka....aku xmembalas jasa2 mereka lagi......

yea..mungkin tak lame lagi..kite tak tau....

pengajran kepada semua...spend lah mase dengan mereka yang kite syang ...selagi mereka masih ade....show them that we are really care....we love them....

btw...another berita yangg baru diterima.....nenek sedara aku meninggal pagi ari ni...innalillah....sorang2 pergi....

emmm....same2 lah kite sedar sebelum terlambat.....insyaAllah...

p/s: ttb aku teringat soalan yang diajukan kat aku tym intw dulu..the excat question aku xsure...tapi sound like this la......"what is the things that motivate you to work...or something like your main objective...."...then aku pun jawab.."my family".

"My family"
"I wanna help my family...even though my family is not poor, but i wanna bring new perspectives in the family.....my parents are teachers...as well as my oldest sis....i wanna changes their mind...i wanna they know that there are a lot of other things that we can do..that we can be...i wanna change our standard of living now.."

peace...

No comments:

Post a Comment